10 Ocak 2012 Salı

AS vs PCOS

Gönderen Özge zaman: 21:32
Uzun deyisleriyle nurtopu gibi iki hastaligim var; polikistik over sendromu ve ankilozan spondilit. Biri romatoloji digeri jinekoloji bolumunden..

AS ile yeni tanistim sayilir. Genetik bir hastalik oldugu ve annemde de oldugu icin sansli miyim sanssiz miyim bilemesem de aslinda daha cok erkeklerde gorulen, agrili sizili bir eklem hastaligi. Eklemlerin arasi iltihaplaniyor, sabit kaldiginizda sanirim o iltihap eklemleri katilastirip kilitliyor ve hayatimda hic karsilasmadigim gariplikte insanin canini acitiyor. Tutulma desen degil, igne batmasi gibi desen degil bi garip can acisi, kemik agrisi..

Halk arasinda Suna Pekuysal hastaligi olarak biliniyormus ve kemikler en basit anlatimiyla bambu gibi oluyormus.

Kotu haber: tedavisi yok. Sadece ilerlememesi ve oyle kambur durusun olmamasi icin birseyler kullaniliyor bildigim kadariyla ve agriyi azaltmak icin gecici cozumler.

Annemde olmasindan kaynaklanan sansim ise annem gencliginden beri bu hastalikla yasadigi halde hep yok bel fitigi yok diz bilmemnesi diye bu yasa kadar yanlis tedavilerle teshis koyulmadan agriyla yasadi, ben ona koyulan teshisten faydalandim bir nevi, belki bana da ayni uzun iskence olacakti, bel fitigi boyun bilmemnesi diz hedesi diye gececekti hayatim..

Ve ikinci bebegim pcos :) Oyle teshisi zor koyulan agrili iskenceli zor bir hastalik degil, hatta kist yiginla kadinda oluyor.. Kilo aldirmasi, regl duzensizligi, hormonel abukluklar disinda disaridan pek bir seyi yok. Gariptir ki bunun da oyle kesin bir tedavisi yok malesef, ugras dur cinsinden.

Kadin olmak oyle garip bir seymis ki, As Pcosdan daha iskence ve ciddi bisey oldugu halde beni tek endiselendiren pcos ilerler de ya cocugum olmazsa? Oyle cocugum olsun meraklisi bir insan degilim hatta aklimin ucunda yoktu boyle bir sey pcosun olabilecek etkilerini dr sayana kadar. Sayis o sayis, o gunden beri takintili korkum oldu. Umarim yersizdir korkularim. Ayrica kadin olmak garip bir sey hakikaten, sirtim yamulsa da agrisa da onlari dusunmeyip ya cocugum olmazsa diye endiselenip ortada birsey yokken aglayacak hale gelmek bir erkekte gorulebilecek kafa degil . :)

Her neyse..

İki hastaligin kotu etkilerini azaltip durdurmanin ortak ve hatta tek yolu saglikli beslenmek, kilo verip zayif insan standartlarinda kalmak.

AS icin yuzup pilates yapmaliymisim, hatta kus tuyu yastikta yatilmasi oneriliyor, kokos hastaligi gibi :) Pcos icin dogum kontrol hapi kullanimi disinda bir sey diyen bir dra gidemedim henuz;

- cocuk dusunuyor musunuz simdi
+hayir
- o zaman yasmin


bu mudur yani diye isyan edemiyorsun o an ama bu olmadigi da kesin yani.

Sporla baslayip saglikiliga adim atmak gerek omur boyu saglik yandaslarimla :p

Hadi bakalim..

Gelismeleri bildiririm, oldurmuyor diye tedavi arayisi yavaslatilmamistir umarim ikisinin de!

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Welcome Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei