10 Ocak 2012 Salı

Mutlulugun Mimarisi

Gönderen Özge zaman: 22:13
Benim gibi alakasiz bir sey okumus olsaniz da ici buruk bir sekilde ah mimar falan olsaydim diye dolananlardansaniz, mimarsaniz, muhendisseniz, hicbiri degilseniz ama merak ediyorsaniz veya herhangi sacmasapan bir nedenle de olsa okumanizi tavsiye edecegim bir kitap Mutlulugun Mimarisi veya bir diger adiyla The Architecture of Hoppinedd.

Alain de Botton 'in okudugum ilk kitabi bu. Sanata duskun ve herseyi garipce bir sekilde tum ayrintilariyla hatirlayan bir arkadasimin masasinda gorup oylesine ilk sayfalarini okudum ve ben bunu aliyorum dedim, en yakin kitapciya gidip aldim :)

Hep insanlarin acisindan bakariz evlere, biraz da evin hissettikleriyle anlatmaya basliyor kitap..

Ve seker gibi bir dille mimarinin tarihini anlatiyor. Henuz kitabi bitirmedim daha kim bilir neler olacak ama simdilerde begendigimiz dekorasyon unsurlarinin ilk tasarlandiklari ve kullanildiklari zamanlardaki tepkileri ogrenmek Alain de Botton tarziyla cok keyifli.

Simdilerde bir binanin cok benzerini yapmak beceriksizlik, ozgunsuzluk be kotu bir sey olarak algilanirken Romalilar'in gelistirdigi klasik uslupta guzel bir binanin birebir aynisini yapmanin basari ve marifet olarak algilanmasi, klasik tarzin disina ilk cikildigindaki tepkiler, iki farkli tarzin uygulanmaya baslandigindaki komiklikler, dekorasyon ve mimarinin oyasamimiz icin olmazsa olmaz olmamasina ragmen yasam kalitemiz ve veya psikolojimize etkilerinin olabilecegi ve benzeri konularla devam ediyor kitap.

Ve evet gunumuzde de devam eden mimarlar ve muhendislerin catismalarinin ilk baslangici.. :))

Anlatilmaz okunur bir kitap, dedigim gibi henuz bitirmedim ama cok keyifli, siddetle tavsiye ediyorum.

Ogrendigime gore Alainde Botton'in tarzi boyle keyifliymis, diger kitaplarina da bakacagim mutlaka.

Keyifli okumalar.

0 yorum:

Yorum Gönder

 

Welcome Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei